בואו ונצא למסע לעבר הוראה מיטבית וחדשנית!
"הוראה היא אמנות של יצירת אש בעיני האחרים" - ג'ון דיואי
הוראה היא מסע ארוך של עשייה, למידה ושיפור מתמיד.
אין נוסחה אחת להצלחה, וכל מרצה מגבש לעצמו לאורך השנים את הדרך המתאימה ביותר עבורו.
על אף שהוראה היא בבסיסה יצירה משותפת של המרצה והסטודנטים, המרצה - כמי שמוביל את תהליך הלמידה, חייב להוכיח את מקצועיותו מהרגע הראשון, ובכל שיעור ושיעור מחדש. דבר זה עלול ליצור תחושות של בדידות וקושי, במיוחד עבור מרצים חדשים.
במדריך זה תמצאו תכני ליבה הנוגעים לשיטות הוראה חדשניות, וכן המלצות פרקטיות ליישום טכנולוגיות הוראה ולמידה המותאמות ללומדים במאה ה-21. אנו מקווים שאלה יסייעו לכם למצוא את הכיוון בתחילת הדרך, ולשכלל ולדייק אותה לאורך השנים.
נשמח ללוות אתכם במהלך ההתפתחות שלכם לעבר הוראה עדכנית ואיכותית: בשאלות, בדילמות, באתגרים ובהצלחות.
מאחלים מסע מרתק!
צוות היחידה לחדשנות בהוראה
איך להשפיע על איכות ההוראה שלי?
לפניכם 3 מימדים מרכזיים המשפיעים על איכות ההוראה שלנו.
בכל מימד תמצאו תכנים רלוונטיים והמלצות פדגוגיות ממוקדות על הנושאים שאנו מאמינים שהם המשמעותיים ביותר עבור מרצים בכלל, ולבטח עבור מרצים בתחילת דרכם.
בחלק זה נחשוב על היסודות עליהם נשען קורס, ונתכנן לפרטים כיצד ליישמם בהוראה ובלמידה. פעולות אלו הן צעדים ראשונים משמעותיים בבניית קורס מוצלח.
א - כיצד לתכנן סילבוס?
-
היכנסו למערכת הסילבוס שבמרכז האישי והגדירו את הסילבוס של הקורס.
מומלץ להיעזר בדגשים למילוי הסילבוס.
ב - כיצד לתכנן שיעור מעניין, פעיל ואפקטיבי?
-
עברו על שיעורים 2-1 בקורס, וודאו שהם מכילים את עוגני ההוראה המרכזיים.
בהמשך, יישמו פעולה זאת על יתר השיעורים לקראת פתיחת סמסטר, או במהלכו.
-
עברו על המדריך ל-5 הכלים שזוהו על ידי היחידה כבעלי ערך פדגוגי גבוה, והחליטו אם תרצו לשלבם בשיעורים.
להיכרות עם כלים נוספים, היכנסו ל"תיק הכלים" המלא.
ג - כיצד לבנות אתר קורס שתומך באופן מיטבי בתהליכי ההוראה והלמידה?
-
במהלך בניית אתר הקורס, היעזרו במדריך לבניית אתר קורס מנצח.
-
עזרים נוספים לשימושכם:
-
המדריך המלא ל-Moodle. בנוסף, לרשותכם, הקלטה של הדרכת מתחילים.
מרצים משתפים
גם המרצה הוותיק והמוערך היה פעם מרצה חדש :)
ביקשנו ממרצים/ות ותיקים/ות לשתף בתחושות ורגשות על תחילת הדרך,
ובטיפים שסייעו להם להתמודד ולהשתפר.
קישורים שעשויים לעניין אותך